„Masz moc na hejt”

Dziś będzie bardzo poważnie, bo sprawa jest dużej wagi – HEJT.

Przyłączamy się do kampanii UNIQA, która rozpoczęła właśnie akcję edukacyjną społeczeństwa i oferuje wsparcie osobom dotkniętym cyberprzemocą. W szczególny sposób pochyla się nad dziećmi, bo to przede wszystkim one narażone są na hejt i może się to skończyć tragicznie. Poniżej przytaczamy cały artykuł na ten temat:

 

Drodzy Agenci,

w strategię marki UNIQA wpisana jest troska o zdrowie, w tym także zdrowie psychiczne. Wraz z udostępnieniem do sprzedaży naszego innowacyjnego ubezpieczenia szkolnego dla dzieci i młodzieży z opcją ochrony na wypadek hejtu w Internecie w ramach akcji „Masz moc na hejt”, edukujemy na temat tego trudnego zjawiska, na które narażone są przede wszystkim młode osoby.

Każdego dnia trzech na czterech uczniów spotyka się z jakąś formą cyberprzemocy. Jeden na trzech nigdy o niej nikomu nie powiedział. Te liczby pokazują, że mamy do czynienia ze zjawiskiem na ogromną skalę. Zjawiskiem, które w wielu szkołach ciągle stanowi tabu – mówi dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema i ambasador naszej wspólnej akcji.

Dwa lata temu wspólnie z psycholog Magdaleną Chorzewską uruchomiliśmy wirtualną poradnię psychologiczną. W ubiegłym roku do projektu UNIQA zaprosiła dwójkę rodziców – Kamila Nowaka, znanego jako Blog Ojciec oraz aktorkę Annę Muchę. Dzięki ich zasięgom w mediach społecznościowych, nagłośniona została waga problemu.

W tym roku rozpoczynamy  współpracę z Instytutem Polska Przyszłości im. Stanisława Lema. W ramach tej współpracy wspólnie zorganizujemy cykl warsztatów edukacyjnych w kilkudziesięciu szkołach – uczniowie, ich rodzice i nauczyciele otrzymają wiedzę, niezbędną do rozpoznawania i przeciwdziałania cyberprzemocy.

Już dziś, jako jednym z pierwszych odbiorców, udostępniamy Wam nasz nowy spot, prezentujący historię dziewczynki doświadczającej hejtu w Internecie:

https://youtu.be/5b62JrFzIl8

Jako ubezpieczyciel wspólnie z Wami, naszymi partnerami, chcielibyśmy pomagać w tych trudnych chwilach zarówno dzieciom, jak i rodzicom, którzy często są dla dzieci jedynym oparciem w sytuacji cyberprzemocy. Dlatego postanowiliśmy nagłośnić problem edukując, ale także oferując ubezpieczenie NNW szkolne na wypadek hejtu w Internecie z sumą ubezpieczenia w wysokości 15 tysięcy złotych. Jeżeli dziecko zostanie znieważone lub pomówione w Internecie, może zostać otoczone opieką psychologiczną (10 wizyt w formie stacjonarnej lub telekonsultacji), prawną, a specjalista IT pomoże usunąć z sieci negatywne lub bezprawnie ujawnione informacje. Również w sytuacji przystąpienia do grupowej umowy ubezpieczenia szkolnego, pojawi się możliwość dokupienia indywidualnie opcji pomocy na wypadek hejtu w Internecie.

– UNIQA chce być marką, która wspiera swoich klientów i pomaga im żyć lepiej. Chcemy być wsparciem i partnerem w różnych, także tych cięższych chwilach. Dlatego w naszym najnowszym spocie mówimy: „Reaguj – dla dobra swojego dziecka”.  Zachęcamy rodziców do aktywnych działań, uważnego obserwowania zmian zachowań swojego dziecka i sprawdzania, „co kryje się za zasłoną”, jak to jest pokazane w spocie. Hejt w Internecie w bardzo mocny emocjonalnie sposób doświadcza dzieci. Trudno go zakończyć, nie zniknie jak za dotknięciem magicznej różdżki – mówi Karolina Rosińska, ekspertka ds. marketingu w Departamencie Zarządzania Marką UNIQA i liderka projektu Masz moc na hejt.

Patronem medialnym naszej akcji został portal Onet.pl. Wraz ze startem naszego projektu ruszyła także odświeżona strona maszmocnahejt.uniqa.pl, na której znajdziecie Państwo przydatne poradniki, raporty oraz gotowe scenariusze lekcji na temat hejtu. Gorąco zachęcamy Was, naszych partnerów, do przyłączenia się do akcji i przekazywania wieści o naszej inicjatywie. To wspólnie z Wami będziemy chcieli wybrać placówki szkolne, w których odbędą się warsztaty dotyczące walki z cyberprzemocą.

 

Z pozdrowieniami

Zespół UNIQA

ul. Chłodna 51

00-867 Warszawa

☎️ (58) 380 12 70

📱 730 820 844 (Ania)

📱 730 820 841 (Patrycja)

🏠 Gdańsk, ul. Myśliwska 33D lok.74

📧 ubezpieczenia@intraplus.pl

www.intraplus.pl